LLUÍS LLACH AMB LA MARXA PER L'EDUCACIÓ

El passat 21 de març es va presentar a Porreres La marxa per l'educació. La intenció d'aquesta marxa, que es realitzarà el 12 d'abril, és incidir en les reivindicacions per un sistema educatiu digne, arrelat a la nostra cultura i obert al món. 
L'acte de Porreres, va comptar amb la conducció per part de Jordi Albis i Vivian Caoba, els quals, amb molt d'humor, anaren presentant les diferents intervencions. Entre les sorpreses de l'acte, es va llegir una carta de suport den Lluís Llach i s'anuncià que la "sintonia" de la Marxa per l'Educació serà la canço "Venim del Nord, venim del Sud" del propi Llach. A continuació podeu llegir la carta den Llach.


A l’Assemblea de Docents de les Illes Balears. Als estudiants de les Illes Balears i a les seves famílies.

Estimats,

Només sóc un més dels qui us segueixen i us admiren. No faceu ni una passa enrere en la vostra lluita... no en faceu cap, entre altres coses perquè trepitjaríeu els qui teniu darrere, que som molts. Som darrere vostre per donar-vos suport i per aprendre del vostre exemple. Ni una passa enrere, totes les passes endavant per l’educació, per la justícia i per la dignitat.
M’emociona que em demaneu permís per fer servir la meva cançó “Venim del Nord, venim del Sud”. M’emociona i ho fa de maneres diferents i encontrades. Primer em fa il·lusió perquè és una manera de ser més a prop vostre. En segon lloc, us vull confessar que la vostra petició també em provoca vergonya. Em provoca una vergonya fonda que una cançó com aquesta encara sigui necessària al cor d’una societat del segle XXI. Crec que a hores d’ara el missatge d’aquesta cançó ja no hauria de ser necessari. Fem tard a molts llocs, a molts drets i a moltes llibertats, i, de tot plegat, només em queda la idea que no podem donar mai res per segur, que cada generació ha de lluitar per guanyar i mantenir uns drets que són fonamentals i indiscutibles.
No puc ser a la vostra Marxa per l’Educació, com m’hauria agradat, però us hi acompanyo de lluny, amb una enveja sana per la vostra força i amb admiració per tot el que ja heu començat a guanyar.
I CAMINEM PER PODER SER,
I VOLEM SER PER CAMINAR.

ENDAVANT!
Una abraçada,

Lluís Llach.
Més recent Anterior

Formulari de contacte